fredag 7. september 2012

7. Oktober har jeg termin, idag er det 7. September...det vil si 1 måned til take off :) Ja ikke for det...jeg regner fortsatt 1,5 måned, da blir jeg i allefall ikke gående å vente :)

Idag har lille baby vært veldig rolig, det er ikke noe gøy. 1000 tanker går med en gang gjennom mitt hodet da, men det skal sies at hun var veldig aktiv frem til klokken 03.30 i natt, så kanskje hun har behov for å slappe av idag :)

36 uker på vei idag, det vil si at lille baby er ca 45 cm lang nå, og veier rundt 2900 gram. Fostret legger på seg ca 200 gram i uka, det vil si mellom 25-30 gram pr dag, og jeg lurer på hvor mange gram MAMMA legger på seg hver uke :) Det er nesten så jeg kan se magen vokse for hver dag som går nå :)

Jeg har vært i den store staden og hentet hjem en del gratis utstyr, utrulig hva man kan få gratis for lille baby :)
Hos barebarn kunne jeg hente Angelcares bleiebøtte, her fikk jeg også kjøpt 3 pk refill for 199,-

Deretter tok jeg turen innom Vitusapotek og hentet babybabyeska

Må si jeg er litt skuffet over innholdet i denne eska. Bleier i str 1 og 2, 20 pk med våtservietter, ei lita flaske med badesåpe, ei smukke, en tube A-krem, en deodorant for far, og noen poser med tester. Ja samt 2 stk trusinnlegg fra Tena, og et blad om baby. Egentlig en skuffende eske.

Da ble jeg mye mer postitivt overrasket over eska jeg hentet hos Apotek1
Her var det mer å glede seg over. Bleier str 1 og 2 (4 av hver pampers), en stor pakke våtservietter, AVENT flaske, body fra Lindex, A-krem, en leke, småflasker av diverse kremer og såper. Antibak for hendene, ammeinnlegg, bind og trusinlegg for mor. Og bladet foreldre og barn. Har nok sikkert glemt å ramse opp noe her nå, men her var det masse godsaker :) Var en glede å åpne denne eska :) Men alt som er gratis er jo bra :)))

I tillegg har jeg innsett i det siste at jeg er heller dårlig på barnesanger. Det står over alt at man skal synge til babyen, for å roe den ned i magen, og for å gjøre den vant med mammas lyder. Det er da jeg har innsett at: Hey...mamma kan jo ingen tekster.
Ja i tillegg så har Ronja (min nest største tanteunge) klart og tydelig fortalt at tante Tonice slipper å synge nattasanger da hun ikke kan de :)) Jeg har derfor tatt meg på tak og skrappet en liten bok til lille baby. Ja, det er bare hurtigscrapp, men den ble da ikke så aller verst. Og i tillegg tar jeg gjerne i mot flere sang tips fra deg.
Boka har ikke fått noe navn enda, da lille baby heller ikke har fått noe navn :) Men etterhvert kommer det nok et navn på denne framsida også :)
Litt dårlig bilde, men sangen er: Vi har ei tulle
Her tror jeg kanskje det holder med første vers i starten, dette er en kjempe fin sang, som vi også synger i koret. Den fyrste song.
Denne synes jeg ble veldig søt :) Trollmor.
Her er trollmor med sine 11 små troll <3 i="i">
Denne synes jeg også ble søt :) Her har jeg brukt ting fra teksten i sangen "både trær og blomster små". Den kjente sangen: Lykkeliten.
Dette er en sang som min mormor har lært meg, eller i allefall sunget til meg, det er vel kanskje et håp om at jeg lærer meg denne sangen også nå da :) Byssa byssa barnet.

So ro. Her har jeg diktet om sangen litt ettersom at jeg venter ei lita jente, så laget jeg sangen slik at den passer til henne.
En kjent å kjær sang egentlig, men jeg kan allikevel ikke teksten. Tror det klarer seg med første vers her også i starten :) Byssan lull :)
Sulla meg litt. En sang jeg ikke kunne fra før, men som jeg fant på internett :) Og har nå lært meg :) Her har jeg forsøkt å illustrere tråden i trøya med disse båndene, noe som gjorde sia forferdelig :) Men de sier jo at barn liker farger så satser på at det går bra :)

Så det så. Ellers har jeg ikke rukket på så mye mer :)
Men har skaffet meg blekk i printeren nå, så det er håp om å få gjort litt mer fremover.

Legg gjerne igjen en kommentar.

3 kommentarer:

linn kr/sykepleier sa...

Så flott sangheftet, det e æ helt eni i at du trøng. Burd ha hatt et vi å, sia aill sangan e så moderert at det kun e foreldran som kain søng dæm. ;)

Tonice sa...

ja...dåkk burda VÆRSJKELI ha hatt d :)Kanskje mor kain ta sæ ei kveillsøkt :)

Anonym sa...

Kjempefin sangbok du har lagd Tonice:) Blir artig å ha for lillejenta når hun en dag blir stor;)