tirsdag 9. april 2013

Jadda! Her kommer månedens "stall"tips ;)

I helge var det Steinkjer scrapp{a}. Linn, min storesøster var selvfølgelig tilstede. Jeg fikk smuglet meg inn på søndag. Neste år tror jeg kanskje jeg joiner :) Her satt det ca 80 stk og scrappet. Jeg fikk beskjed av Linn om å gå litt rundt å se slik at jeg ble inspirert. Må vell nesten si at det hadde motsatt virkning, for alle var enormt flinke. Men litt inspirasjon fikk jeg da vel, om ikke på scrappefronten. Dere kan tro det er en del utstyr disse damene har med seg, i kofferter og vesker og lignende. På nesten hver pult sto det ei snedig veske. Disse koster 4-500 kroner. Jeg bestemte meg for å fixe ei slik selv, men selvfølgelig til en billigere penge. Sååååå...jeg dro til biltema :)
Utgangspunktet ble denne strigleveska til 74.90 kr.
Jeg tok symaskina fatt og sydde på 2 stk "strikkband", slik at jeg kunne faste; penner, tursjer, lim, saks osv i.

Jeg fylte den med det utstyret jeg trenger. Se så flott :)

Det som ikke fikk plass i veska; jeg har slike plastvesker med "glidelås" som jeg puttet "nødvendig" utstyr oppi, disse igjen er festet med en låsering.

Denne patenten så jeg en av venninnene til Linn hadde på treffet. Jeg løste det med noen låseringer. Slik at jeg enkelt kan hekte på flere ruller. I tillegg enkelt feste/løsne fra veska.
Dermed ser veska slik ut, fult oppakket. 4 låse ringer, en hyssing stump, to strikk og plastlommer. Da kommer jeg på den nette sum av 100 kroner:) 3-400 kroner spart :) OG denne veska rommer vel nesten mer enn de egentlig scrappeveskene :) 

Terningkast: 6




2 kommentarer:

Hildegunn sa...

Så smart og flott!
Du har virkelig et flott talent når det gjelder scrapping, fortsett slik! Jeg var innom på screpppa på lørdag, måtte jo handle litt selv om jeg scrapper veldig lite for tiden. Men plutselig får jeg lyst til å scrappe, og da skal det iallefall ikke stå på utstyret.

Ha en fiiiin vår videre!

linn kr/sykepleier sa...

Flott strigleveske. God ide og flott løsning. ;)