mandag 1. april 2013

Påskepynt.

Jeg hadde ikke anskaffet noe påskepynt til årets påske, ikke hadde jeg noe liggende fra tidligere år heller annet enn noen duker. Dukene tok jeg selvfølgelig med (NYSTRØKET) opp til hytta. Men raskt fant jeg jo ut at det ble litt stusselig uten noe som hels påskepynt. Jeg tok derfor saken i egne hender. Med meg opp til hytta hadde jeg: 
2 garnnøster, 1 gult og 1 oransje
1 hekkelnål
nål og tråd
1 lita saks
penal med fargeblyanter

Jeg startet med den trasdsjonelle dusk varianten. 
Kyllingen Pip er laget på følgende måte: her har jeg laget en gul dusk med innslag av oransje. Til øyne har jeg brukt en lilla papptallerken (fram og bakside) Ser litt "kårny" ut, men jeg synes han ble søt.

 På nr 2 bestemte jeg meg for å prøve hekkelnålen:) for å se hvilke kunster jeg kunne klare der.
Her har jeg da heklet en "kylling" som har fått oransj nebb og øyne av en lilla papptallerken (fram og bakside) som er festet med et praktfullt korssting( lært på systua) Synes også kyllingen Pip Pip ble søt. Han er også fylt med restegarn.

Nr.3 i rekka, da hadde jeg forsøkt forskjellig, så da var jeg klar for å virkelig slå til.
Kylling nr 3 Pip pip pip er laget på samme måte som kylling Pip Pip. Bare at Pip Pip Pip er blitt rundere i formen :) Han er også fylt med serviett for å få den flotte fasongen. Pip Pip Pip ble også veldig søt synes jeg.

De tok seg meget godt ut i vinduet disse tre :)


Noe jeg husker fra hytteturene i påska fra barndommen er mormors påsketre. Det var ei bjørkegrein pyntet med masse små plast egg i forskjellige farger. Jeg kunne jo ikke være noe dårligere.
Da jeg ikke hadde disse plast eggene var jeg da nødt til å lage noe lignende. Her fantes ikke mye å hjelpe seg med, men jeg fant en tom tørkepapirrull, og da var det bare å sette igang å klippe egg :)
Deretter tok jeg fatt med nål og tråd å laget oppheng.
Alt i alt så må jeg nok si meg fornøyd med årets påskepynt. Hjemmelaget som den ble :)




Ingen kommentarer: