torsdag 21. mars 2013

Alva og mamma gjør ting de ikke kan del 1

Ja, da har det jaggu meg gått neste tre uker siden sist, dagene flyr og jeg klarer knapt å skjønne at det finnes dager mellom fredag og fredag :)

Det er vel ingen hemmelighet for de som kjenner meg at jeg ikke er spesielt glad verken i å lage mat eller å bake, men nå i det siste har jeg fått det for meg at jeg skal begynne å bake!!!
Jeg startet tirsdag med daimkake. Min favoritt! Jeg elsker denne kaken, og spiser den så alt for skjelden :)

Da jeg har lenge trodd at dette var en innviklet kake å bake, har jeg aldri forsøkt tidligere. Det angrer jeg på nå :) Dette er jo en enkel kake å bake, den holder seg lenge i fryseren, og om jeg får si det selv; den ble veldig god :)

 Oppskriften på verdens beste DAIMKAKE:
Du trenger:
3 eggehviter
100 g sukker
100 g malte mandler
1 ts hvetemel
Pisk egg og sukker. Bland i resten etterhvert.
Stekes ved 170 grader i 30 minutter.

FYLL:
3 eggeplommer
100 g sukker (helst finkornet)
1 boks fløte
2 dobbel daim

Pisk eggeplommer og sukker til eggedosis i en bolle. Pisk fløte til krem i en annen bolle. Bland kremen lett med eggedosisen. Rør i hakket daimsjokolade. Tøm deretter fylle på toppen av den avkjølte kaken. Pynt med sjokolade på toppen. Kaka fryses i forma. Bon appetit!

Terningkast 6 av 6 :)

Ingen kommentarer: