mandag 9. januar 2012

Oi, ka tia flyg :)

Etter å ha forflyttet meg fra Raustu, og litt lengre ned i lavlandet har jeg blitt bortsjemt med både varmvann, varmekabler...generellt VARME og sist men ikke minst, en komfyr som fungerer :) Jeg må nok ærlig nok innrømme at jeg fortsatt ikke er spesielt glad i å lage mat, men å BAKE!!! Det er gøy det :)
Nå i disse ærlige tider skal det jo sies at jeg ikke baker så veldig mye fra bunnen av :) Men har forelska meg i alle disse 1-2-3 produktene :) Og etter at Hildur har lånt meg den ene kjøkkenmaskina si, er det å bake brød blitt som et barneskirenn :)

Men brødbaking er nok heller ingen stor favoritt, da er jeg mer glad i cupcakes, muffins,kjekser, eplekake,sjokoladekake...ja du forstår hvor dette bærer i vei? :D
Se så deilig det ser ut :)

Også så enkelt dette er:) Det finnes jo så mye flott innen glasur også :) Blir jo helt nydlig :)

Jeg fortalte vell så vidt om at storesøster mente vi skulle lage hjemmelagede gaver til jul i år :) Jeg mekket istand et sitteunderlag til min kjære søster, som hun selv mente egnet seg bedre som bordskåner :)


Her har jeg fingerheklet remser, og deretter tøvet de i vaskemaskinen, for så å sydd de sammen til en plate. Enkelt! Også blir det jo ganske så fint :)

Min lille søster fikk derimot ingen bordskåner/sitteunderlag (ganske enkelt for at tiden ikke strakk til), her hurtig malet jeg to bilder (aldri malt noe tidligere) av henne og babyen hennes.



Øverste er bilde jeg malet etter og nede ser du resultatet
Som du kan se, ingen proff som har vært til verks her, mens søstra ble fornøyd og det er jo det viktigste :)

Nei, det får holde for nå :)
Inn til videre, ha en fin fin dag :)

2 kommentarer:

linn kr/sykepleier sa...

Sjå der ja. Vorti bilda tå julegavan ja. Bordskånern vart fin den. Passa perfekt t steikpainna. ;)
Ønske mæ sånt maleri t bursdan. Itj av søstersen da men, you get the picture. ;)

Tonice sa...

Hehe...okei...har du et spesielt bilde du ønske å eller? Om du har d så seinn eitt på mail da :) Itj at d e nå stress...tok mæ væll itj meir einn ein time å mal der toan :D