lørdag 1. september 2012

Tida flyr avgårde :O

Da var det jaggu på tide å oppdatere bloggen litt igjen :) Er ikke det at jeg gjør så mye om dagene, slik at jeg skulle ha det for travelt til å oppdatere heller, men gjør man lite så har man vell kanskje like lite å skrive om :)

Magen vokser tydelig for hver uke som går nå :) Idag er jeg 35 + 1 :)
Det merkes godt at det har blitt trangere til hun som rommer plassen inne i magen :) Det er ikke de kraftige sparkene lengre, det er mer den følelsen av at hun leter etter en utvei mitt på min mage :) Og selvfølgelig så skal vi ikke dytte under en stol at ribbeina mine får gjennomgå daglig :)
Hun er heldigvis veldig aktiv, noe jeg synes er en god følelse:) Godt å kjenne at alt er okei :)
I følge bøkene og internettet har hun passert 2500 gram nå og 42,5 cm :)Enda skal hun vel kanskje ha 1000 gram til på kroppen og ca 10 cm :) Her skal det bli trangt :)
Vi var til jordmor denne uka, og hun sier jeg er frisk som en fisk, og tuppa i magen likeså :) Magemålet føler kurven, nøyaktig på den rød streken, satser på at det er en positiv ting :)

Idag har jeg forsøkt å være litt kreativ, og nå skal du få se resultatet :)
Jeg hadde en voksduk som har ligget ute. Noe av den var så stygg at jeg valgte å klippe det bort, da satt jeg igjen med 2 stk løpere. Hva skal man vell med 2 stk ujevne løpere tenkte jeg for meg selv, og kom fram til at det måtte da gå ann å bruke de til noe annet, og slik ble det :)

Her har jeg laget en liten vimpel rekke til vogna til lille My :) Ettersom at hun enda ikke har fått noe navn så ble det til at jeg bare skrev : lille baby

Her har lille My fått seg vimpel rekke over senga si :) Et ellers kjedelig rom ettersom at hun må dele med oss, men vimpelrekka frisket opp det hele, her står det da: prinsesse

Kanskje ikke så lett å se ut i fra bildene, men alt i alt så må jeg si meg fornøyd :)
Det er egentlig 16 dager til jeg skal ut i permisjon, men etter å ha forsøkt meg på jobb denne uka, ser det ut til at jeg har startet "permisjon" allerede nå. Går rundt med kynnere hele tiden, i tillegg til at lillemor trykker aktivt på blæra hele tiden, ikke bare bare å løpe fra en klasse for å springe på do :) 

Kondisjon og utholdenhet eksisterer ikke lengre, og jeg har måttet gå fra å svare på følgende spørsmål:
"E d læng igjæn t dæ no da?"
Tidligere svarte jeg...."ÅÅ...jadda...læng igjæn", nå har det plutselig blitt..."nei, itj så læng no nei"
Dette gjør at fødselen nærmer seg med stormskritt...gruvgleder meg til det hele :)

Nei nå blir det en tur ut i sola :) Vi høres :)

3 kommentarer:

Lise sa...

Æ svara dæ på bloggen. Men så kom æ på at du kanskji sjekke bloggen din oftar einn min ;-) kainn vel ta på mæ oppdrag ja, men itj på den æ strekke akkurat no.. :-P

linn kr/sykepleier sa...

Kul vimpel. Me like. Brukt scrappebokstava? Stempel?

Tonice sa...

Brukt Rub-ons :) å markert me tursj iroint :)